Kaliskiej Żenady ciąg dalszy

Kaliska dzielnie przejmuje pałeczkę pierwszeństwa. Nie będzie Kaliskiej Fabryczna w Żenadę dmuchała – nie będzie.

Tzw. wiadukt Wschodni przy dworcu Łódź Kaliska czeka na dokończenie ponad 40 lat. Jeszcze trochę poczeka, bo inwestycja nie załapała się na ministerialną listę priorytetów. Komu to zawdzięczamy?

Na stację Łódź Kaliska od strony Chojen prowadzą dwa wiadukty kolejowe. To te nad ul. Bandurskiego. Kolejarze nazywają je: Wschodni i Zachodni. Po Zachodnim (od strony al. Unii) jeżdżą pociągi, ale Wschodni (bliżej al. Włókniarzy) jest cały czas w budowie. Dokończenie obiektu, który “w budowie” jest już ponad 40 lat, znacznie poprawiłoby przepustowość Kaliskiej.

W tej sprawie historia toczy się wyjątkowo powoli. Kiedy pisaliśmy o niej przed ponad rokiem, Marek Faber, dyrektor Centrum Realizacji Inwestycji Polskich Linii Kolejowych PKP SA, mówił, że wszystko jest na dobrej drodze.(…)

(…) O Kolei Dużych Prędkości, której ważnym punktem była Łódź, w najbliższych latach możemy zapomnieć. Szybki pociąg z Warszawy do Wrocławia zamiast przez nasze miasto pojedzie przez Częstochowę. A teraz jeszcze z Wieloletniego Programu wypadają dwie ważne dla Łodzi inwestycje.

Wiadukt Wschodni prosi się o dokończenie. Szacowany koszt tej inwestycji to 20 mln zł. Przynajmniej teoretycznie jeszcze nie wszystko stracone, bo Ministerstwo Transportu ogłosiło konsultacje społeczne w tej sprawie.(…)

źródło: Brak pieniędzy na wiadukt widmo. Kto nam to załatwił?.

Wszelki komentarz jest zbędny.

Pozdrawiam serdecznie (lecz nie Ministerstwo Transportu)
WYZYK

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


*