PPPS do Piętna Żenady wiszącej nad Łodzią

Nic dodać nic ująć, można tylko podpisać się obyma ręcyma. Żeby nie było, że ja tylko narzekam, marudzę i widzę tylko czarno, a tu się przecież taka piękna tragedia maluje ech.

Najnowsza kampania promocyjna miasta to 15 fotografii mniejszych od paczki papierosów, a niemal z każdą z nich jest coś nie tak. Na tych zdjęciach Łódź to miasto pustych ulic, pustych teatrów i pustego lotniska. Niech w promocji miasta dojdą wreszcie do głosu profesjonaliści. (…)

Ostatnia kampania promocyjna miasta została przygotowana na dwulecie rządów prezydent Hanny Zdanowskiej. Największe osiągnięcia tej prezydentury zostały pokazane na piętnastu fotografiach mniejszych od paczki papierosów. Ale cóż to są za fotografie! Prawie z każdą jest coś nie tak. Pokazana na nich Łódź to miasto pustych ulic, pustych teatrów i pustego lotniska. Jeśli reklama ma dowodzić wyludniania się miasta, to jej autor spisał się doskonale. W tej pustyni najbardziej kuriozalnie wypada “Nowa scena w Teatrze Powszechnym”. Na zdjęciu jest oczywiście scena. Pusta. Zamiast spektaklu czytelnik patrzy na krzesełka. Puste.

“Nowy terminal”? Pusty. Na zdjęciu widać budynek i prowadzącą do niego ulicę. Też pustą. Ani śladu samochodu, człowieka, o samolocie nie wspominając.

“Nowoczesne technologie”? Według miejskich speców od promocji to nie ludzie je tworzący, ale jakiś anonimowy budynek. Uwaga, pusty. Ani słowa o tym, że na fotografii widać BioNanoPark. Jak czytelnik ma się tego domyślić?

“Mia100 Kamienic” to narożny dom przy skrzyżowaniu ul. Kopernika i Żeromskiego. Można było pokazać zadowolonego lokatora? A skądże. Jest za to karetka zaparkowana pod budynkiem.

“Nowoczesna przestrzeń biurowa” to elewacja jednego z łódzkich biurowców. Tego samego, na którym zawisło właśnie logo Hewlett Packard. Na zdjęciu tego, niestety, nie widać.

Art.Inkubator to przedziwna metalowa konstrukcja rozpięta między dwoma pofabrycznymi budynkami. A “Rewitalizacja EC-1” to nie piękna elektrownia z secesyjnymi dekoracjami w remoncie, tylko okładany szklanymi panelami schron przeciwpancerny.

“Nowe połączenia drogowe” to z kolei rząd ekranów akustycznych. “Nowy dworzec Łódź Fabryczna”? Gdyby nie wieżowce w tle, ktoś mógłby pomyśleć, że to kopalnia piasku na przedmieściach. (…)

Boję się nawet pomyśleć, jak będzie wyglądała druga odsłona tej kampanii. Stos kostki betonowej obok dziury będzie “Remontem ul. Piotrkowskiej”, zapuszczone osiedle domów z czerwonej cegły zilustruje hasło “Rewitalizacja Księżego Młyna”, zakorkowana ulica zobrazuje “Inwestycje w transport zbiorowy”, a plac zagracony reklamami przy skrzyżowaniu ul. Piotrkowskiej z al. Mickiewicza będzie “Pięciogwiazdkowym hotelem”. (…)

źródło: Jak promują Łódź? Puste ulice i lotnisko, błędy w podpisach.

PPPPS.
Tak jakoś mi się skojarzyło, nie mogłem się powstrzymać i materiał można już powiedzieć archiwalny 🙂

Pozdrawiam
WYZYK

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*