Fabryczna czyli piętno Harmonogramu nad Łodzią – Żenada c.d.

Motto:

No cóż, piętno Żenady powraca niestety, fundamenty solidne są przygotowywane, Żelazne najwyższej klasy. Gdyby wszyscy ci ludzie włożyli tyle wysiłku w realizację postawionych celów, co wkładają w ich nie realizację, to do 2015 roku zdążyliby wykopać podziemny tunel do Warszawy.  Żenada jak lokomotywa – “Najpierw powoli jak żółw ociężale Ruszyła maszyna po szynach ospale”. No ale co się tu dziwić, w końcu mamy do czynienia z Żenadą Żelazną. Wszystko jednak wskazuje, że biegu przyspieszy, pogna przed siebie prędzej coraz prędzej i tak będziemy mieli w Polsce chociaż Żenadę dużych prędkości – zawsze to coś.

Co mnie uderzyło w poniższym artykule – zdanie: “…ale do tej pory nikt dokumentu nie chciał ujawnić”. Tylko pogratulować sprawności harmonogramu – jak szybko on się potrafi ukryć.

Ostatnie prace przy budowie podziemnego dworca Łódź Fabryczna zakończą się w lutym 2015 roku. To dość odległa perspektywa, dlatego dla inwestora i wykonawcy na każdej większej budowie bardzo ważny jest harmonogram prac. To dokument, w którym zapisano moment rozpoczęcia i planowanego zakończenia każdego etapu robót. Dla wszystkich było jasne, że podobne opracowanie sporządzono też dla budowy Dworca Fabrycznego, ale do tej pory nikt dokumentu nie chciał ujawnić.

źródło: Budowa dworca Łódź Fabryczna: znamy harmonogram prac.

Co mnie uderzyło w poniższym artykule – zdanie: “Harmonogram prac i tak jest już mocno napięty..”. Tylko pogratulować gibkości harmonogramu – jak szybko on się potrafi napiąć.

Perspektywa ewentualnego odwołania prezydent Hanny Zdanowskiej zasiała niepokój na budowie dworca Łódź Fabryczna. Wykonawca i kolejarze zastanawiają się, czy inwestycja nie legnie w gruzach z wielkim hukiem – tak jak sypią się burzone kamienice przy ul. Składowej. Podziemny Fabryczny zgodnie z harmonogramem ma być gotowy na koniec lutego 2015 r. Do tego czasu konsorcjum z Torpolem na czele musi zburzyć istniejący dworzec i wszystko, co jest wokół, wykopać tunel i zbudować nowy dwupoziomowy dworzec 16 metrów pod ziemią. Kolejarze i wykonawca boją się, że kolejna rewolucja w magistracie spowoduje problemy na budowie. Harmonogram prac i tak jest już mocno napięty, a wykonawcę i inwestorów gonią unijne terminy. Opóźnienia mogą zablokować pieniądze płynące z Brukseli. A gra idzie o wysoką stawkę, bo Unia ma dopłacić do Fabrycznego około miliarda złotych.

 źródło: Łódź Fabryczna: Referendum? Nowa ekipa = opóźnienia.

Co mnie uderzyło w poniższym artykule – zdanie: “Harmonogram budowy nowego Fabrycznego zakładał, że wyburzanie starego dworca zacznie się jeszcze w 2011 roku.”. Tu już nie ma czego gratulować.

Najwyraźniej wszystko co wiąże się z koleją w Polsce, tak jak pociągi, ma opóźnienia. Tak w każdym razie jest na budowie nowego dworca Łódź-Fabryczna. Harmonogram budowy nowego Fabrycznego zakładał, że wyburzanie starego dworca zacznie się jeszcze w 2011 roku. Tymczasem wykonawcy nie zdobyli jeszcze dokumentów i pozwoleń. Jedyne, co od połowy października udało się zrobić, to ogrodzić teren, zdjąć neon i usunąć tory kolejowe.

źródło: Uwaga! Uwaga! Pociąg osobowy Przebudowa Fabrycznego będzie opóźniony… – Łódź – Naszemiasto.pl.

To może kilka zdjęć na koniec. Żelazna logika Żenady pokazuje, że przez tydzień nie mogło się za wiele wydarzyć (bo harmonogram napinać trzeba), a więc i nie wydarzyło się za wiele (a tu zdjęcia pozostałe).

no images were found

no images were found

no images were found

no images were found

no images were found

no images were found

To dobry moment żeby zakończyć

Pozdrawiam

WYZYK

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


*